Thursday, November 11, 2010

my usrahmates....

How I miss you all...

Walaupun baru semalam berusrah,tetapi terasa rindu sangat-sangat...mana tidaknya,telah 3sem lebih kita telah digabungkan dengan naqibah yang sama.Asalnya dari group yang dibawa kak lah dan kak ira, seterusnya bersatu menjadi satu kumpulan yang terdiri daripada pelbagai umur, kos, latar belakang dan lain-lain.

Naqibah kita setelah bergabung ialah makcik mala kemudian sekarang dengan makcik non..bestkan makcik-makcik ni???Kita dijamu, dilayan seperti anak sendiri, tempat mengadu masalah dan segala-segalanyala.Kita diajar untuk menjadi lebih matang, berfikiran lebih luas dan macam-macam lagi...Credit to all our naqibahs (now and before).

Walaupun datang daripada latar belakang yang berbeza, umur yang berbeza, kos yang berbeza dan budaya yang berbeza, kita disatukan oleh satu benda yang amat-amat POWERFUL..iaitu ikatan ukhuwah yang disatukan oleh kasih sayang kerana Allah.

Susah, senang, gelak tawa, menangis, berat sama dipikul ringan sama dijinjing dan bermacam-macam lagi yang telah kita lalui bersama dalam melayari hidup di UTM sangat-sangat meninggalkan kesan yang mendalam kepada diri ini. Ketidakserasian pada awal-awal dahulu dapat kita kurangkan sehingga menjadi satu kumpulan yang begitu indah bila bersama-sama, dan bila berjauhan terasa sangat dirindui.

Ntah mengapa, sewaktu di dalam bas semalam (selepas usrah sebentar), diri ini tiba-tiba teringatkan kalian semua.Terasa rindu yang sangat mendalam. Ini mungkin teringat saki baki masa yang tinggal untuk berada di UTM. Adakah masih dapat berusrah dengan kalian semua???.Mungkin ya mungkin tidak, memandangkan diri ini hanya tinggal 1 sem lagi di sana.Kedengaran ramai yang menyuruhku menyambung pengajian di sana. Ya aku juga berkeinginan, tapi aku tidak dapat menjanjikan apa-apa lagi kerana melibatkan banyak perkara yang perlu dipertimbangkan..

Kak adah, kak dayah, kak izi, kak mira, kak dibah, dan zati amni....how much I love you all.huh!tak dapat nak digambarkan..maafkan diri ni jika ada buat kesalahan, terlebih perbuatan dan termacam-macam la..Walaupun diri ini tidak mempunyai kakak, aku sangat bersyukur, dalam usrah ini dan di jalan dakwah ini,aku bukan sahaja mempunyai kakak (like my real sis), malah mempunyai keluarga (bukan pertalian darah) apabila berada jauh nun di Johor serta sahabat.Bak kata orang 3 in 1 la..

Diharapkan ukhuwah kita akan berkekalan hingga ke akhir hayat, beranak pinak dan hingga ke Syurga..Ukhwah fillah abadan abada....

Ingin rasakan ukwah yang sebenar???yang penuh dengan kasih sayang,tolong-menolong,susah senang, lapang dada dan bermacam-macam lagi????Jom cuba ikut Usrah..kita pasti tertawan akan hikmah yang dimilikinya..

3 comments:

Z said...

yup...this usrah means a lot..kalau orang tanya usrah ni best ke?...kita boleh jawab SANGAT BEST...

halaqah kita bukan halaqah ilmu sahaja, tapi halaqah senyum,tawa,menangis,sharing,caring,makan2,minum2,yang paling penting...SAYANG2..<3<3

SAYANG tu bukan kat dalam usrah je, tapi bile kat luar pun kita adalah keluarga...bile susah, ade je yang tolong, bile senang, sume nak share same2...suke sangat2...

kemanisan dalam usrah yang kita takkan dapat bila berada di tempat lain...thanks Iman yang disayangi, sebab post psl usrah kiter ^^

i'm tearing..don't know y...mybe coz of U aka Ukhuwwah fillah?...uhuu

**v(^.^)v**

This smile is belong to our USRAH ~

Nurul Iman said...

zati...i miss u la...sangat btol la ape yg enti cakap tu...
u tearing??huhu..ypu know why?cz i wrote this with my heart..hehe..i also cry...huhu...
your comment looks like can be another post..hehe

z said...

iman...tak pernah rasa lagi...nak sgt join usrah dengan iman..uhuuu ='( i need guide...