Monday, January 14, 2013

Allah mengetahui bahawa kita sibuk

Said Hawa:
Dgn kesibukan tak bererti kira tinggalkan langkah2 utk recharge rohani kita.

Al muzammil:20
*Allah tahu kita xmampu nk dirikan qiam stiap mlm.tp Allah msh suruh kita dirikan. Dan ayat membaca Al-quran di ulang 2x.

Bagi pinjaman yg baik pd Allah antaranya dgn memberi sedekah.klu kita xnk belanjakan maknanya kita xblnjakan hak org lain.

Betapa kita sibuk, kita tidak bolehblupa utk sirami rohani kita.

Oleh itu, sgt perlu kita susun masa kita.

"Bagilah masa mu agar ada masa utk waktu ini dan ada untuk waktu itu".(nasihat nabi pada saidina hamzah)

Buat amalan ikut kemampuan.yg penting berterusan supaya kita tidak bosan. Kena diversity dalam amalan supaya tidak bosan dan hati sentiasa bertautan pada Allah.

Berfikir ttg Allah dlm setiap masa dgn pndgn kaca mata islam :)

3 comments:

hanimyusra said...

moga apa yang kita lakukan...moga Allah redha...

Nurul Iman said...

InsyaAllah..ameen

Anonymous said...

VliCcaDodIgj [url=http://adidas51.webnode.jp/]nike air[/url]SpjPeoYisCiu [url=http://nikeonline.blog.fc2blog.net/]nike[/url]RqgZknUgnJut [url=http://nikeair350.blog.fc2.com/]シューズナイキ[/url]NncHetAroUpz [url=http://nikeshose.blog.fc2.com/]nike スニーカー[/urlJqjLdzUjyZqa [url=http://nikeonlie11.blog.fc2blog.net/]nike ランニング[/url]OgyQyeFmpKxn [url=http://ナイキシューズ.seesaa.net/]ナイキ フリー[/url]BjjMkkIpdSis [url=http://シューズナイキ.seesaa.net/]free nike[/url]OvqLsaChvGkb [url=http://nikeair11.seesaa.net/]スニーカーナイキ[/url]YwkDmcHvfYbh [url=http://niker.seesaa.net/]nike[/url] MdaTlfLewCfs [url=http://nikeshose11.blog.fc2.com/]free nike[/url]AlzTixEmjIfc